úterý 1. října 2013

Travelling: Eze - the village of parfums

 
Při našich toulkách po Azurovém pobřeží jsem nemohli vynechat horskou vesnici Éze, kde sídlí hned dvě parfumerské společnosti: Galimard a Fragonard. Galimard jsem navštivíla, když jsem byla v jižní Francii poprvé, takže jsem se rozhodla navštívit tentokrát Fragonard. Prohlídka výroby parfémů je zdarma a pro cizince vedená zpravidla v angličtině. Naše průvodkyně Carola vyprávěla hezky, ale občas až moc rychle. :) Po prohlídce vás průvodce zavede do obchodu, kde si můžete koupit místní výrobky od mýdel, sprchových gelů, tělových a pleťových krémů, toaletních vod až po parfémy. Já jsem neodolala a koupila parfém Ile d'amour - jedná se o svěží vůni, která mi bude vonět ještě za pět let, pokud ho ještě tedy budu mít. :) Po prohlídce a nakupování jsme si dali výšlap ke kostelu, odkud je krásný výhled na celé Éze a okolí. Cestou nahoru i dolů jsem se kochala pohledem na úzké malebné uličky. Pokud se tedy budete nacházet na Azurovém pobřeží, tak Éze určitě nevynechejte.
During our travelling among Cote d'Azur we visited also village Eze, where are two parfum companies: Galimard and Fragonard. I visited Galimard, when I was in south France for the first, so I decided to visit Fragonard this time. The sightseeing is free and it's most of the time in English for foreign visitors. Ourguide Carola narrated nice but sometimes she spoke too fast. :) After sightseeing the guide shows you the shop, where you can buy various products, e.g. soaps, shower gels, body and face creams, eau de toilette, parfums etc. I couldn't resist and bought parfum Ile d'amour, which is freshand I'll like it even in next five years, if I''d have in this time. :) After sightseeing and shopping we went up to the church, from where is beautiful view to Eze and its neighbourhood. On the way up and down I took delight in small picturesque streets. If you'll visit Cote d'Azur you have to visit also Eze.

 

7 komentářů:

  1. Krásné fotky, to místo vypadá nádherně, hned bych jela. Vůně miluji, takže by se mi tam určitě líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Závidím ti! Nádherné prostředí. Ideální na dovolenou a výlety. Hned bych to tam všechno ovoněla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem toho očichala spoustu, až jsem v jednu chváli potřebovala přivonět ke kávě kvůli neutralizaci vůní a nebylo.... Nakonec jsem ale zvolila správnou vůni. :)

      Vymazat
  3. Týjo, Fragonard! :-O Tak kvůli němu bych někdy chtěla na jih Francie jet :) Ale nejen kvůli němu, Francii celou vnímám jako svůj velký rest... Moc pěkné fotky, Veru, až je mi z toho zase smutno, že tady už je léto totálně v nenávratnu. A gratuluju k novému voňavému přírůstku ;-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, to by bylo něco pro tebe i pro druhou Verunku. Je to tam fakt úžasné. :)
      Do Francie určitě zajeď a Fragonard je mimo jiné i v Paříži. :)

      Vymazat
  4. vyzerá to tam naozaj krásne, musela si si to užiť :-) jednoducho, cestovanie je jedna skvelá vec!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užila jsem si to neskutečně a hned bych se vrátila. :)

      Vymazat

Your amazing comments, if you like my blog, follow me. :)